“Hogyan találunk megoldást a földönket sújtó környezeti problémákra és hogyan tudunk inspirálni embereket egész egyszerűen a munkába való kerékpározásra, ami a megoldás egyik részét képezheti?”
A világ talán legnehezebb és legádázabb „ösvényén” végighaladva a fő célom, hogy a világ felé kommunikáljam az alábbi egyszerű üzenetet: „a kerékpárod oda visz, ahová csak szeretnéd, nincsenek korlátok” Ha végig tudok menni egy kerékpárral a Himaláján, akkor bárki el tud menni a munkába vagy iskolába – vagy gyakorlatilag bárhova – kerékpárral. A kerékpár, az emberiség egyik legnemesebb találmánya hatalmas fejlődésen ment át az elmúlt évtizedekben: elektromos kerékpárok, gravel kerékpárok, rendkívül hatékony mountain bike-ok, velomobilok, fatbikeok és teljes felfüggesztésű három- vagy négykerekű fekvőkerékpárok láttak napvilágot és vonzották be emberek millióit a kerékpározásba. A világjárvány arra ösztönözte az embereket, hogy tömegektől eltávolodva utazzanak vagy sportoljanak. Az az elhívásom, hogy emberek millióit ösztönözzek arra, hogy kerékpárra szálljanak, és tegyenek egy egészségesebb bolygóért.
Az ökoturizmus hirdetése a „kerékpár + túrázás” utazási stílussalAhogy az országok újranyitják kapuikat a világjárvány után, a nemzetközi utazások száma várhatóan hirtelen megnő, és ezzel a kibocsátásunk is rendkívül megugrik. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, új irányelveket kell lefektetnünk a világutazással kapcsolatosan, és tudatosság építésével kell kezdenünk a probléma kezelését. Ennek megfelelően, ezt a világelső teljesítményt szeretném e tudatosság terjesztése, hírverése nevében megtenni, hogy a legkevésbé káros utazási formákkal ismertessem meg embertársaimat, ezzel minél inkább lelassítva, fékezve a társadalmunk katasztrófa felé való rohanását. Ez a szívügyem.
A Himalája népeinek bemutatásaA Himalájában élő emberek rendkívül kemény körülmények között élnek a világ legelhagyatottabb völgyeiben. Számunkra alapvetőnek, létszükségletnek ítélt infrastruktúra hiányában élik mindennapjaikat. Úgy tervezem, hogy készítek egy sorozatot az itt élő népekről, mely bemutatja az életüket és kultúrájukat és hogy milyen hatással van rájuk a tömegturizmus és a klímaváltozás. Bár több határon is átlépek, a Himalája népei nem ezek szerint a határok szerint szeparálódnak, sőt, összeköti őket a közös hitük és felfogásuk. A béke fehér zászlaját fogom végig vinni az úton, jelképezve az ott élő nemzetek közötti egységet, békét.
A távolság
Hozzávetőleges teljes szintemelkedés
Legmagasabb hágók
Kína, India, Bhután, Nepál, Pakisztán
csúcsra ad rálátást
Két fő határátkeléssel kapcsolatos probléma merül fel az úton: Pakisztán-India és Bhután-Kína. Békés és barátság alapú módszereket alkalmazok a különleges határátkelési szándékaim engedélyeztetése során. Abban az esetben, ha többszöri próbálkozás ellenére is visszautasítják a kérelmeimet, a határt elérve ideiglenesen felfüggesztem az expedíciót és más közlekedési módszerek igénybevételével egy hivatalos határátlépést követően eljutok a határ túlsó felére, és onnan folytatom az utamat ugyanúgy kerékpárral-gyalogszerrel.
A teljes út megtétele hozzávetőleg 6 hónapot vesz igénybe, napi 20-50 kilométeres (a terepviszonyoktól nagyban függő) távokkal számolva. Minden ötödik nap után tervezek pihenőnapot tartani, és néhány alkalommal tartok hosszabb pihenőt. A jelenlegi covid korlátozásoknak és a vízumkiadásoknak megfelelően az expedíció tervezett indulási ideje: